Internet Plus Częstochowa – strony internetowe

Call To Action — Zachęć do zakupów w swoim e-sklepie

fb wpis

Nie wiesz jeszcze, czym jest Call To Action? Czytaj dalej! Tworząc witryny, newslettery oraz sklepy internetowe, nie raz spotykaliśmy się z pytaniem o to, jak odnieść sukces. Metod skutecznego e-marketingu w sieci jest zdecydowanie niezwykle wiele, dlatego my przybliżymy jedną z nich.

Z języka angielskiego, “Call To Action” przetłumaczyć możemy najprościej jako “Wezwanie do działania”. Zapewne zdarzyło Ci się surfować po sieci w poszukiwaniu interesujących Cię informacji i produktów. Zdecydowanie udało Ci się również niejednokrotnie natrafić na linki lub przyciski, o krótkich komunikatach, skierowanych w Twoją stronę.

Komunikaty takie jak “Czytaj więcej”, “Zobacz teraz”, “Pobierz” lub “Zamów” sformułowane są tak, aby w konkretny, zwięzły i stanowczy sposób zachęcić Cię do podjęcia akcji i określane są mianem Call to Action, w skrócie CTA.

Jak i dlaczego CTA działa?

Od dawna wiadomo, że krótkie, zwięzłe rozkazy zachęcają ludzi do działania i ułatwiają podjęcie decyzji. Licząc od lat najmłodszych, jesteśmy uczeni przez rodziców i osoby starsze, aby podążać za skróconymi komunikatami.

Zapewne zdarzyło Ci się słyszeć w dzieciństwie “Zjedz obiad”, “Posprzątaj pokój” lub “Idź do domu”. Krótkie komunikaty towarzyszą nam od początku życia i nie sposób jest nie wychować się w ich otoczeniu.To przyzwyczajenie podąża za nami całe życie i wykorzystywane jest przy skutecznym e-marketingu.

Jak więc widzisz, metoda stosowania Call To Action w witrynie internetowej lub e-sklepie, uwarunkowane jest psychologicznie. Warto jest wykorzystać ją m.in. w celach:

Zamówienie z obowiązkiem zapłaty

Ważne jest, aby komunikat CTA był jak najbardziej widoczny, zrozumiały i zachęcający. Niestety dla prowadzących sprzedaż w internecie sytuacja została nieco utrudniona, gdyż została wprowadzona zmiana do polskiego prawa wskutek implementacji unijnej dyrektywy 2011/83/UE w sprawie praw konsumentów.

Przepisy art. 17 ust. 3 nowej ustawy o prawach konsumenta jasno i czytelnie określają wymagania dotyczące słownego oznaczenia przycisku finalizacji zakupu w sklepie internetowym. Według tej ustawy komunikat musi jasno informować konsumenta o tym, że kliknięcie przycisku wiążąco finalizuje dane zamówienie i pociąga za sobą obowiązek zapłaty. Wedle przepisu:

“Jeżeli do złożenia zamówienia używa się przycisku lub podobnej funkcji, muszą być one oznaczone w łatwo czytelny sposób słowami „zamówienie z obowiązkiem zapłaty” lub innego równoważnego jednoznacznego sformułowania.

Nie da się ukryć, że sugerowany w ustawie komunikat “Zamawiam z obowiązkiem zapłaty” nie brzmi przyjaźnie i może zniechęcić do finalizacji zakupu, a wręcz odstraszyć Klienta. Na szczęście możesz go zastąpić!

Jak zrobić skuteczne Call To Action

A teraz przyszła pora na drobny samouczek, jak też stworzyć udane Call To Action. Pod uwagę musisz wziąć parę elementów:

Na zakończenie artykułu, przygotowaliśmy dla was krótką listę, która pozwoli ominąć stwierdzenie “Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”. Możecie zastosować: