fb-social media bizes

W ostatnim artykule opowiedzieliśmy o walorach Social Mediów – dziś na przykładzie trzech podmiotów z różnych branż powiemy jak wybrać najbardziej odpowiedni kanał uwzględniając prawa, którymi rządzi się branża. Wybraliśmy szeroko pojęty sektor sportowy (kluby, sportowców, wydarzenia sportowe), restauracje oraz branża HR.

Sektor sportowy z racji na ogromną popularność oraz dużą liczbę fanów będzie prowadził skuteczną komunikację za pośrednictwem m.in Facebooka czy Snapchata. Na Facebooku dzięki ogromowi możliwości serwisu oprócz aktywnego informowania o udziale w rozgrywkach, włodarze klubu, sportowcy będą mogli zaprezentować galerię zdjęć, transmitować relację live z wydarzenia, przeprowadzić sondę oraz wywoływać dyskusję fanów przed ważnymi momentami w kluczowym momencie sezonu jednocząc swoich sympatyków. Najpopularniejsze kluby siatkówki czy piłki nożnej gromadzą wokół profili kilkadziesiąt tysięcy fanów informując ich każdego dnia o przygotowaniach do kolejnych zmagań, emocjonując się  z fanami podczas meczu oraz ciesząc się wspólnie z sukcesów. Sympatycy sportu dzięki mediom społecznościowym są zawsze ze swoją drużyną, mogąc zajrzeć w kuluary życia zawodowych sportowców, co umożliwia m.in cieszący się wciąż rosnącą popularnością – Snapchat.

Idealnym miejscem na promocję restauracji jest Instagram – portal który stwarza ogromne pole popisu dla managera chcącego zaprezentować kunszt szefa kuchni poprzez przygotowane dania. Co nas kusi do odwiedzania restauracji oprócz pyszności na talerzu? Atmosfera panująca w lokalu oraz ludzie ją tworzący dlatego warto mieć przy sobie telefon i „chwytać” te momenty z życia lokalu. By promocja restauracji była skuteczna warto aktywnie prowadzić komunikację z fanami odpowiadając na zapytania i dzieląc się swoją wiedzą, za co fani podziękują nam rekomendacją np. w portalu Trip advisor, który stanowi interaktywną mapę miejsc wraz z opiniami internautów, którzy za pośrednictwem serwisu mają szansę podzielić się swoimi wrażeniami z pobytu.

Zarządzanie zasobami ludzkimi nigdy nie było tak łatwe! Nieoceniony dla branży HR jest LinkedIn czy jego polski odpowiednik  – Goldenline. W tych serwisach warto zamieścić swoje dotychczasowe osiągnięcia zawodowe oraz wyróżnić umiejętności. Portal umożliwia ludziom biznesu poznanie się, natomiast specjalistom do rekrutacji odnalezienie właściwego kandydata. Ciągle rozwijający się serwis dostarczy wielu branżowych informacji – za pomocą slideshare’a  udostępnimy prezentację, a w pulsie dodamy artykuł, który poprzez zastosowanie odpowiednich tagów będzie wypozycjonowany dla właściwych odbiorców.

Wciąż zastanawiasz się, jakie medium wybrać? Przyjdź do nas – zrobimy fachową analizę Twojej branży i doradzimy najlepsze rozwiązanie! Nie czekaj – dzięki Internetowi masz szansę dotrzeć do znacznie większej liczby potencjalnych klientów:)