Internet Plus Częstochowa – strony internetowe

SEO – Twoja pozycja w e-biznesie

 

Pozycjonowanie to obowiązek, jeśli chcesz by Twoja strona www zaistniała w sieci internet. Jeśli nie wierzysz, może przekonają Cię satytystyki, bo ponad 90% internautów korzysta z przeglądarki Google. W naszym przekonaniu wystarczający dowód na to, by skutecznie zadbać o widoczność Twojego e-biznesu.

 

Zwiększenie widoczności Twojej strony internetowej w wynikach wyszukiwania, to właśnie główne założenie pozycjonowania. To proces długofalowy, który przekłada się na liczbę odwiedzin na stronie, a więc potencjalnych klientów i zysk. Liczby są w tej kwestii bezlitosne – ruch na witrynach w ponad 85% generowany jest poprzez wyszukiwanie pewnych określonych fraz (tzw. słów kluczowych). Witryna może być efektywnie pozycjonowana według kilku słów kluczowych, warto więc zastanowić się i wybrać takie które będą dla Twojej strony najbardziej trafne. Nie zawsze wybór tych najpopularniejszych słów jest najlepszy, gdyż z reguły są one pozycjonowane przez konkurencję i zajęcie wysokiego miejsca w rankingu będzie zwyczajnie deficytowe. Na przykład korzystniej będzie pozycjonować stronę wg hasła: „salon fryzjerski Częstochowa” niż dla samego „salon fryzjerski”, wedle zasady, że lepiej zająć podium pozycjonując stronę wg mniej znanej frazy, niż odległe pozycjonując wg najbardziej pożądanych słów.

Kolejność w wynikach wyszukiwania nie jest oczywiście losowa. Pierwsze trzy wyniki, a także te znajdujące się z boku po prawej stronie, to wyniki sponsorowane – zostały opłacone, by wyświetlić się pod konkretnym hasłem. To narzędzie reklamowe to Google AdWords. Zaraz za reklamami mamy wyniki tzw. organiczne, czyli witryny, które najtrafniej odpowiadają wpisanemu zapytaniu. Za kolejność tych wyników odpowiada algorytm wyszukiwarki Google. Mechanizm działania tego algorytmu nie jest powszechnie znany, są jednakże elementy które decydują o tym, że jedna witryna jest wyżej w rankingu wyszukiwania niż pozostałe. Pierwszy z nich to treści umieszczone na stronie i jej funkcjonalności, a drugi to reputacja strony w internecie.

Odnosząc się do pierwszego elementu, myśleć o pozycjonowaniu witryny zacznij już w momencie jej powstawania. Zlecając wykonanie strony wymagaj optymalizacji kodu html, szybkiego ładowania witryny, adresów url zawierających słowa kluczowe. Zadbaj o treści na stronie przede wszystkim o ich objętość i zwróć uwagę, by zawierały one słowa kluczowe wg których chcesz by Twoja witryna była pozycjonowana (słowa kluczowe powinny znaleźć się między innymi w nagłówkach tekstów). Nie bez znaczenia przy pozycjonowaniu strony jest też częstotliwość zamieszczania nowych treści oraz ich oryginalność, dbaj więc o to by były one aktualne i stworzone przez Ciebie, a nie skopiowane bezpośrednio z innych źródeł.

Reputacja strony to nic innego jak jej popularność i bazuje przede wszystkim na odnośnikach kierujących do naszej strony z innych witryn. Dlatego tak ważna jest ilość stron, które przekierowują na Twoją stronę www, obecność w social mediach, łączna ilość cytatów z innych witryn, a nawet ich jakość, czyli np. to ile użytkowników je odwiedza.

Od ubiegłego roku bardzo duży wpływ na pozycjonowanie strony ma jej dopasowanie do wyświetlania na urządzeniach mobilnych. To ważne zwłaszcza wtedy, gdy grafika strony nie współgra z dzisiejszymi standardami. Istotne jest to z tego względu, że coraz więcej zapytań pochodzi z urządzeń mobilnych, a brak responsywności obniża jej pozycję na liście adresów znalezionych za pomocą wyszukiwarki.

Czy warto być wysoko w rankingu wyszukiwania? Odpowiedź jest tylko jedna: Tak. Liczby pokazują, że im wyżej strona jest na liście wyników wyszukiwania tym większy procent użytkowników, którzy wpisali określone słowo kluczowe klika w dany wynik i zostaje przekierowany na konkretną witrynę. W przypadku pierwszego miejsca, to aż 51%, drugiego 34% a trzeciego 29%. I właściwie tylko te trzy pozycje są warte Twojej uwagi, czasu i pieniędzy, pozostałe to niewielka część liczby odwiedzin, które możesz osiągnąć. Dlatego też wiążąc się z firmą pozycjonującą, podpisuj umowę na osiągnięcie jednego z trzech pierwszych miejsc.