Corporate Identity — to tajemniczo brzmiący termin oznaczający zintegrowany system identyfikacji wizualnej firmy, a w istocie: chodzi o komunikację! W dzisiejszym świecie dużą rolę odgrywają obrazki — to one łatwo zapadają nam w pamięci i sprawiają, że rozpoznajemy marki, produkty, firmy. Dlatego też tak ważne jest, aby Twoja firma posiadała spójną graficznie strategię promocyjną. Dzięki temu wszystkie elementy reklamy i promocji stworzą jedną całość, która pomoże Ci rozwijać Twój biznes.

Logo jest najważniejsze
To ono stanowi fundament identyfikacji Twojej firmy lub produktu i w dużej mierze determinuje inne elementy „CI”, m.in. kolorystykę i krój pisma. Wykorzystane w logo typografia i barwy powinny znaleźć swoje odzwierciedlenie we wszystkich materiałach drukowanych, stronie internetowej, a nawet w wyglądzie siedziby Twojej firmy.

Księga identyfikacji
Opracowując strategię promocyjną firmy warto pokusić się o stworzenie księgi identyfikacji, która pomoże Ci w budowaniu tożsamości Twojej działalności. Jest to kompleksowy opis poszczególnych elementów „CI” wraz z zasadami ich wykorzystania. Znajdują się w niej informacje o:

  • symbolach firmy
  • kolorystyce i czcionkach
  • drukach firmowych (papierze, fakturach, kopertach itp.)
  • wzorach materiałów reklamowych (key layout)
  • obowiązujących zasadach ubioru pracowników i wyglądu
  • pomieszczeń/budynków.

Key layout
Podstawowa kompozycja graficzna stworzy bazę pod wszelkie materiały reklamowe, nie tylko te drukowane (czyli ulotki, katalogi, wizytówki) oraz elektroniczne (strona internetowa, profile w portalach społecznościowych). Ustalenie zasad grafiki pomoże też w opracowaniu reklam telewizyjnych, filmików promocyjnych, a nawet dobór odpowiednich gadżetów.

Spójność graficzna to budowanie wizerunku Twojej firmy lub produktu, a jej skuteczność w dużej mierze zależy od profesjonalizmu i doświadczenia osób, które ją tworzą. Jeśli zależy Ci na promocji na najwyższym poziomie, skontaktuj się z nami!