e-sklep_FBZałożyłeś sklep internetowy. Jednakże, by prowadzić go na „serio” oraz by przynosił On zyski, wypadałoby pomyśleć o jego integracji z dodatkowymi modułami. O jakich dokładnie integracjach mowa? Możliwości jest wiele, poniżej w skrócie omówiliśmy te najważniejsze.

Zacznijmy od integracji z aukcjami internetowymi. Zintegrować sklep możemy między innymi z Allegro, Świstak.pl czy eBay. W przypadku Allegro aukcje można wystawiać masowo, a zamówienia z nich trafiają do Twojego sklepu internetowego. Do integracji z Allegro warto dołożyć szablon, dzięki któremu wystawiane przez Ciebie produkty będą profesjonalnie przedstawione i zyskają indywidualną oprawę graficzną. Integracja z eBay daje natomiast możliwość obsługi różnych serwisów eBay przy użyciu różnych kont użytkownika. Ponadto, integrując swój sklep z eBay, możesz wystawić towar jednocześnie na wielu serwisach eBay z niezależnymi ustawieniami.

Inna możliwa integracja, to integracja z systemami płatności. Pozwoli Ci ona w prosty i zautomatyzowany sposób pobierać płatności od klientów. Twoi kontrahenci dostają bezpieczną platformę płatniczą pozwalającą na wybranie sposobu zapłaty (karta, przelew elektroniczny), Ty natomiast od razu dowiesz się, czy transakcja doszła do skutku. Wszystkie wpłaty są księgowane automatycznie a zamówienia mają odpowiednie oznaczenia. W pełni kontrolujesz płatności Twoich klientów. Platform jest wiele, do najpopularniejszych należą : PayU, DotPay, PayPal, Payeezy czy Przelewy24.

Niezwykle ważną integracją jest integracja z porównywarkami cen. Nie ma chyba szybszej metody na zdobycie klientów. Dlaczego? Bo atrakcyjna cena jest wciąż jednym z kluczowych pierwiastków decydujących o zakupach w sieci (badania pokazują, że z porównywarek korzysta 40% klientów internetowych) Poza tym obecność w porównywarce to metoda na wypromowanie sklepu i marki, gdyż dają możliwość prezentowania innych atrybutów wpływających na atrakcyjność prezentowanej oferty, takich jak: opis, zdjęcie, informacje o możliwościach przesyłki, informacje o stanach magazynowych. Większość platform sklepowych proponuje „gotowca” służącego eksportowaniu oferty produktowej sklepu – najczęściej jest to dokument XML dający podstawowe źródło wiedzy o produkcie znajdującym się w e-sklepie. Jedyne o czym musisz pamiętać to, o to by Twoja oferta była aktualna. Inną kwestią jest, że zarówno porównywarki jak i sam soft dają różne możliwości w prezentowaniu oferty, dlatego musisz zastanowić na prezentacji jakich informacji Ci zależy. Oczywiście pokazanie jak największej ilości informacji i pokazanie większej ilości danych, podnosi atrakcyjność oferty, bowiem użytkownik nie musi przechodzić na stronę sklepu, by uzyskać interesujące go dane. Na pewno warto zwrócić uwagę na to, czy istnieje możliwość pokazania swojego logotypu, który buduje świadomość marki lub czy pozwala na dokonanie zakupu bezpośrednio na witrynie porównywarki. Integracja z porównywarkami wymaga rejestracji lub podpisania z wybraną porównywarką i wyeksportowania oferty, co jak wspominaliśmy wcześniej przebiega w pełni automatycznie. Podobnie jak w przypadku platform płatniczych, mamy szereg porównywarek: Ceneo, Skapiec.pl, Nokaut.pl.

Przedsiębiorcom, którzy prowadzą wielokanałową sprzedaż, np. poprzez sklep internetowy i sklep stacjonarny, na pewno przyda się integracja sklepu z systemami sprzedaży, jak Subiekt czy Optima. Integracja umożliwia import do sklepu danych o produktach, oraz automatyczną aktualizację stanów magazynowych i cen asortymentu. Zsynchronizowane jest również przeniesienie zamówień ze sklepu internetowego do zewnętrznego systemu, gdzie później mogą zostać One obsłużone.

A co z wysyłkami? To oczywiście niezwykle ważny element pracy każdego działającego e-sklepu, co więc zyskujemy dzięki integracji z platformą dostawcy? Możliwość automatycznej obsługi przesyłek w panelu administracyjnym sklepu, pobranie i wydruk etykiet z systemu dostawcy, automatyczną zmianę statusu zamówień, powiadamianie klientów o wysyłce i dostarczeniu przesyłki (UPS) Są wśród platform wysyłkowych, takie które współpracują z wieloma popularnymi firmami kurierskimi i dają możliwość doboru do konkretnej przesyłki najtańszego z aktualnie dostępnych w ofercie przewoźników (Korporacja Kurierska) oraz obsługują przesyłki zarówno krajowe, jak i zagraniczne (GlobKurier). Tak więc, integracja sklepu z platformą kurierską = szybkość i automatyzacja procesu zamawiania kuriera, a co za tym idzie skrócenie czasu realizacji zamówień, za co klienci na pewno będą Ci wdzięczni.

Integracje opisane powyżej to swojego rodzaju podstawa, istnieje jednakże szereg innych – równie pomocnych, jak np. integracja z NBP – która przyda się, gdy prowadzisz sprzedaż w walutach. Jeśli natomiast chcesz wiedzieć jak wygląda ruch na Twoim sklepie, Google Analytics pozwoli Ci na szczegółową analizę odwiedzin i sposobność śledzenia transakcji e-commerce. Co łączy je wszystkie? Integracje to przede wszystkim wykorzystanie nowych kanałów sprzedaży, uproszczona obsługa klientów i większa automatyka w sklepie. Przekłada się to na zadowolenie klientów, którzy chętniej odwiedzają Twój sklep i chętniej u Ciebie kupują – tak więc integruj i zarabiaj!