post_spam_stop

Zapytanie o spam na skrzynce pocztowej ze strony Klientów nie jest dla nas niczym nowym. Zdarza się dość często, że kontaktują się z nami Klienci w sprawie skrzynek pocztowych zapchanych niepotrzebnymi wiadomościami, które uważane są za “wiadomości śmieci”. Czy jednak można samodzielnie podjąć działania, aby zwalczyć natrętne e-maile? Otóż jest na to metoda. Czytając ten artykuł, odsłonimy przed wami tajniki tego, jak ograniczyć SPAM na Waszych pocztach. Pozostańcie z nami i przeczytajcie, na pewno będzie warto!

Na początku trzeba zwrócić uwagę, że wszelkie informacje handlowe przesyłane nam drogą elektroniczną NIE SĄ spamem. Pojęcie to jest błędnie używane w Polsce, ponieważ spamem określa się otrzymywane wiadomości e-mail, na które nie udzieliło się zgody. Newslettery jednak są czymś, na co sami wyraziliśmy chęć, dlatego oznaczenie ich, jako spam zazwyczaj nie da pożądanych rezultatów.

O newsletterach słów parę

Często bywa tak, że wszyscy zapisujemy się automatycznie do newsletterów, udostępniając innej firmie nasz e-mail, zgadzając się na wszystkie zgody handlowe. Robimy to w pewnych odcinkach czasu, zazwyczaj podczas szybkiej rejestracji konta, udzielając z odruchu zgody na otrzymywanie informacji przesyłanych drogą elektroniczną. Tego typu zgody związane są z późniejszym otrzymywaniem dodatkowych bonów rabatowych w sklepach, informacji o nowinkach itp.

Czasami jednak pewne treści przestają być już dla nas interesujące, jednak wciąż otrzymujemy natarczywe e-maile, które zapychają naszą skrzynkę pocztową. W tego typu sytuacjach powinniśmy podjąć działania, aby poinformować właściciela witryny, że nie życzymy sobie dłużej otrzymywania informacji handlowych tego typu. Należy pamiętać, że w Polsce jest to zawsze zgoda opcjonalna, która może w każdej chwili zostać przez nas wycofana.

W większości przypadków treść samego newslettera, który przychodzi na nasz adres e-mail, zawiera instrukcje o cofnięciu zgody na otrzymywanie wiadomości wraz z linkiem, który nam to ułatwi. Najlepszą metodą na eliminację niepotrzebnych e-maili, które otrzymujemy cyklicznie i trzymanie skrzynki w porządku jest wycofanie pozwolenia.

Dlaczego zgłaszanie spam w skrzynce nie działa?

Oczywiście, że można podjąć takie działania, jednakże usługodawcy świadczący usługi tacy jak np. Google nie traktują, takich zgłoszeń, jako priorytet i nie wprowadzają ich od ręki. Trzeba pamiętać, że oznaczenie wiadomości, jako spam w systemie może doprowadzić do tego, że wszyscy pozostali usługobiorcy nie otrzymają pożądanych e-maili z newslettera. Oznaczanie newsletterów jako spamu nie jest rozwiązaniem idealnym. Jeżeli zależy nam na utrzymaniu porządku w skrzynce pocztowej, warto poświęcić pięć minut na wycofanie niepotrzebnych zgód marketingowych, kierując się informacjami zamieszczonymi w samym newsletterze. Zdecydowanie będzie to działanie szybsze i pewniejsze, które niezwłocznie uwolni nas od niechcianych e-maili, gwarantując raz na zawsze spokój.