Nowy Rok, to nowe trendy, jak zaprojektować nową stronę www, aby była, zarówno naszą wizytówką firmową, jak i posłużyła przez kolejnych kilka lat? Niestety nic nie trwa wiecznie i upodobania oraz świat w zastraszającym tempie ewoluują, co można zaobserwować przy projektowaniu stron internetowych.

Tworzenie bardzo rozbudowanych stron staje się kłopotliwe dla potencjalnego Odbiorcy, ponieważ ludzie wolą oglądać niż czytać, a obecnie wolą w szybki sposób znaleźć usługę lub dobrego partnera do współpracy bez poświęcenia na to zbędnego czasu. Każdy Klient myślący o zmianie strony internetowej, przychodzi z pewną wizją, jak chciałby, aby jego przyszła strona internetowa wyglądała. Przegląda strony konkurencji, które mu się podobają, a także chce, aby koszt wyjściowy projektu nie przekraczał założonego budżetu. Założenie jest proste, albo chcemy zapaść w pamięć swoich klientów, albo konkurencja wyprzedza nas o dwa kroki.

Cieszymy się z możliwości tworzenia rozbudowanej strony www z wieloma podstronami oraz blogiem, jesteśmy zafascynowani ideą tworzenia idealnego lub wymarzonego narzędzia do pracy dla naszych klientów, które przerasta ich oczekiwania. I to właśnie jest piękne dla grafików i programistów, ponieważ tworzy to szerokie pole do popisu – problem pojawia się, wtedy kiedy nie ma zbyt wielu materiałów na stworzenie nowej strony.

Trendy panujące w 2021 przy tworzeniu stron internetowych:

  • Skanowanie najważniejszych elementów na stronie – nagłówki, grafiki, przyciski nawigacji ono przyciągają ciekawe oko odbiorców
  • Proste i trafne treści – każdy w dzisiejszych czas się spieszy i nie zgłębia zawiłych treści, szybka decyzja = krótki opis, który ma być trafnym i jasnym przekazem
  • Ciekawa grafika i indywidualny projekt graficzny – to grafika sprawia, czy ktoś zostanie na naszej stronie dłużej, czy wyłączy ją po kilku kliknięciach
  • Przejrzystość i łatwy dostęp wersji responsywnej – to jest istotne, aby w każdym miejscu i na urządzeniach mobilnych sprawdzić szybko informację kontaktowe lub inne, które są niezbędne do podjęcia rozmów
  • Ikonografia – podkreśla najważniejsze punkty dotyczące oferty, usług czy współpracy i to ona pozwala dowiedzieć się więcej o naszej firmie
  • Kreatywna galeria – nie tylko prosty układ i symetria się sprawdzają, rozproszenie na całej szerokości i wysokości zdjęć czy krótkich treści spowoduje, że staje się ona bardziej intrygująca
  • Efekt animacji – ciekawa grafika idzie w parze z zaskakującymi efektami animacji, które sprawiają, że strona jest chętniej odwiedzana i zapada w pamięć
  • Zdjęcia, grafiki, logotypy w formie karuzeli – belka graficzna w formie karuzeli jest formą, która ułatwia przeglądanie na smartfonie, aby wygodniej przeglądać na ekranie dotykowym miniatury grafik, zdjęć, produktów czy dokumentów
  • Ukryty pasek nawigacji – najczęściej w projektach dla branż kreatywnych odchodzi się od poziomej nawigacji menu, a widoczny jest jedynie hamburger do rozwijanego menu
  • Szybkość stron – pozwala w wygodny sposób zoptymalizować stronę, co ma odzwierciedlenie w przyszłym pozycjonowaniu
  • Wybór platformy – popularność WordPressa w Polsce i na świecie nie pozostawia złudzeń, staje się ona standardem do budowana stron z prostym dostępem administracyjnym do zarządzania treściami na stronie, a także daje wiele możliwości do rozbudowy strony w przyszłości

Jak zaoszczędzić czas i energię? Twój biznes może świetnie prosperować w sieci bez nadmiaru zbędnych informacji na stronie internetowej, ponieważ dobra strategia, ciepłe relacje oraz świetnie przygotowana strona internetowa sprawią, że to będzie prosty komunikat dla Twoich potencjalnych Klientów, czy będą chcieli z Tobą współpracować w przyszłości. Pomysł, może nadszedł już czas na zmianę Twojej starej strony, chętnie pomożemy i doradzimy!