Na co uwagę zwróciła pandemia, czy świat naprawdę wyhamował i czeka, aż wszystko powróci do normy? Te oraz inne pytania zadają sobie wszyscy przedsiębiorcy, którzy na poważnie biorą skutki pandemii. Straty są nie wykluczone, mimo zauważalnych wzrostów w niektórych rynkowych sektorach, które przodują od zawsze – jak budownictwo, IT czy przemysł ciężki.

Nietrudno ukryć, że biznes przyszłości się zmieni, tak jak zmienił się świat. I będą rządzić tylko pożądane cechy, które warto zastosować może we własnym przedsiębiorstwie!

  1. Automatyzacja – za niedługo może dotknąć wszystkich sektorów, bo nie tylko jest istotna dla produkcji, budownictwa czy w przemysłu ciężkim, ale wkradła się w dotąd tradycyjne sektory publiczne, jakim jest służba zdrowia, edukacja czy rozrywka. Pokazała również, że przy zamknięciu w domu możemy wszystko załatwić, a dynamiczny rozwój tego trendu wzrasta. To pokazuje, jak możemy zaoszczędzić środki i obniżyć koszty pracy wprowadzając w codzienne funkcjonowanie automatyzacji. Przy tym rozwój pracowników na różnych polach może być wszechstronny, ponieważ nie tylko będą wykonywać przez cały dzień monotonną pracę.
  2. Edukacja – nauka hybrydowa czy zdalna wywróciła nie tylko życie uczniów oraz studentów, ale również dorosłych do górny nogami. Platformy e-learingowe, skuteczne utrwalenie wiedzy online, szeroki dostęp do internetu w generacji 5G spowodowały, że szkolnictwo tradycyjne odchodzi w zapomnienie. Teraz liczą się kompleksowe rozwiązania edukacyjne, które pozwolą zrealizować naukowe specjalności za pomocą nowoczesnych technologii. E-szkolenia, e-szkoła czy e-biblioteka przeżywają prawdziwy rozkwit w pandemii i zaczynają mieć znaczenie poza tradycyjnymi metodami, które znaliśmy do tej pory. Czas postawić na rozwój oraz szkolenia!
  3. Relacje społeczne – bezpośredni kontakt twarzą w twarz został niestety zahamowany przez warunki pandemiczne, a spotkania służbowe zostały ograniczone do minimum. Dlatego wypracowane wcześniej relacje z kluczowymi klientami pozwolą na swobodną pracę w podobnych warunkach, które panowały przed pandemią. Zadbanie o dobrej jakości więzi społeczne może zaowocować nowymi projektami lub nawiązaniem dalszej współpracy z kontrahentami. Cyfrowe kanały, jak również rozwój sprzedaży przez internet – sklepy internetowe czy e-commerce powodują, że jest większe zaangażowanie marek z potencjalnymi klientami, z którymi warto utrzymywać kontakty nie tylko online, ale również telefoniczne, aby wznowić rynek usług i przekierować pieniądze na usługi cyfrowe.
  4. Tryb pracy – home office i utknięcie w domu na jakiś czas spowodowały, że tęsknimy za stacjonarnym trybem pracy i normalnym funkcjonowanie. Mimo że rozwój aplikacji mobilnych spowodował, że pragniemy jakichkolwiek kontaktów, nawet tych online. To one obecnie stały się naszą codziennością. Kontakt z innymi ludźmi w biurze powoduje, że jesteśmy bardziej otwarci na nowe kontakty i nawiązywaną współpracę. Ponadto nie jesteśmy zamknięci na świat i bardziej kreatywni do działania.
  5. Lokalność – rynek usług lokalnych kwitnie w pełni, ponieważ firmy lokalne są najbliżej klienta, znajdą jego potrzeby, otoczenie, a także wychodzą zawsze naprzeciw oczekiwaniom. Nie zapewniają o swej wyjątkowości, ale świadczą kompleksowe usługi i chętnie pomagają klientom w różnych tematach – nie tylko tych programistycznych, ale również potrafią graficzno-poligraficznych. Rozumieją klienta i jego potrzeby.

Może czas na zmiany, które są nieuniknione i czekały długo w cieniu przed rozpoczęciem pandemii! Wiele przemian może okazać się kluczem do sukcesu, więcej możecie dowiedzieć się również tutaj z polecanego przez nas felietonu autorstwa Michała Kocha – https://isportal.pl/przyszlosc-i-trendy-w-biznesie/