Klienci rozpoczynający z nami współpracę wielokrotnie proszą o wykonanie dobrej i nowoczesnej strony internetowej, która przyciągnie wielu klientów. Niczym interaktywna wizytówka Firmy, witryna www oferuje wiele możliwości zarówno pod względem graficznym, jak i programistycznym, a każda z nich przynieść może unikalny efekt.

Czym więc należy się kierować, kiedy podejmiemy decyzje, że chcemy zaistnieć w internecie z naszą własną stroną? Odpowiedzi jest wiele, jednak na całe szczęście, istnieją istotne kryteria, którymi można się sugerować podczas planowania nowej strony.

Funkcjonalność, czyli sprawne działanie witryny

Kiedy przeglądamy internet, tym co najbardziej nas urzeka to strony, które nie zmuszają nas do oczekiwania, aż załaduje się pożądana treść. Szybka i sprawna witryna, wyposażona w funkcjonalne i ciekawe skrypty potrafi sprawić, że surfowanie po internecie stanie się samą przyjemnością.

Oczywiście, nie można zapomnieć o stale rozwijających i zmieniających się trendach. Nowoczesność, pełna najnowszych technologicznych rozwiązań nie tylko usprawni działanie strony, ale też zdobędzie więcej uznania w oczach jej odbiorców.

Responsywność, czyli strona dostosowana do rozwoju technologicznego

Gwałtowny rozwój technologiczny w Polsce sprawił, że coraz więcej osób korzysta ze smartfonów oraz tabletów, a liczba ta rośnie z roku na rok. Ciągła pogoń za nowościami elektronicznymi przyczyniła się do tego, iż obecnie częściej sprawdzamy e-mail z użyciem smartfona, tudzież przeglądamy na nim strony internetowe.

Czym jednak jest responsywność i gdzie ma ona swoje miejsce? Otóż strony internetowe czy aplikacje responsywne stworzone są w taki sposób, że nie ważne, na jakiej wielkości ekranie użytkownik będzie z nich korzystał, dopasują się one do rozmiarów wyświetlacza urządzenia. Tak dostosowane witryny będą nie tylko wygodne w użyciu, będzie można je również przejrzeć z każdego miejsca na ziemi, tak długo, jak użytkownik będzie mieć dostęp do internetu.

Tworząc swoje miejsce w sieci, warto więc zwrócić szczególną uwagę, na to by strona była jak najbardziej responsywna, aby zwiększyć jej popularność wśród klientów, zapewniając im dostępność.

Szata graficzna, miła dla oka i wygodna w obsłudze

Wszyscy jesteśmy wyczuleni na piękno, więc nic nie stoi na przeszkodzie, by i naszą stronę wyposażyć w unikalną szatę graficzną. Za pomocą grafiki, strona może wprowadzić klienta w określony nastrój emocjonalny, zadziwić go czy skłonić do głębszej refleksji. Strona kwiaciarni, której design przedstawiać będzie motywy kwiatowe, od razu zakomunikuje odbiorcy, jakie usługi są mu oferowane.

Oczywiście, wywierający wrażenie wygląd ma znaczenie, jednak nie wolno zapomnieć o przejrzystości strony. Jeżeli chcemy pokierować klienta do naszego sklepu internetowego, odpowiednio dobrana i widoczna ikona koszyka w prawym górnym rogu ekranu, zdecydowanie ułatwi mu zakupy bardziej, niż zbyt wiele rozpraszających uwagę treści graficznych.

Wiarygodność, pozwólmy użytkownikom zaufać

Kolejnym ważnym warunkiem do spełnienia i być może obecnie jednym z najistotniejszych, będzie wzbudzenie zaufania wśród użytkowników serwisu. Elementy na stronie takie jak pozytywne opinie klientów, komunikują odbiorcy, że może obdarzyć firmę zaufaniem.

Nie tylko jednak opinie mają znaczenie. Ostatnio w mediach, wiele słyszy się o ochronie danych osobowych, a administratorom witryn, często przyjdzie owe dane przetwarzać. Jednym z koniecznych elementów, gdy posiadamy stronę internetową, jest zadbanie o szyfrowanie danych wpisywanych na stronie przez potencjalnych jej użytkowników. Każda więc strona posiadająca formularz kontaktowy, korzystająca z newslettera czy będąca sklepem internetowym musi posiadać certyfikat SSL, który zagwarantuje bezpieczeństwo danych użytkowników, poprzez odpowiednie ich szyfrowanie.

Optymalizacja kluczem drogi na szczyt

Na zakończenie, warto wspomnieć o często pomijanym warunku stworzenia dobrej strony internetowej. Niektórzy powiadają, jeżeli coś działa, to po co to zmieniać? Otóż w przypadku witryn www, sytuacja jest podobna do koszuli wyjściowej, czasami trzeba ją wyprasować ponownie, by wyglądała schludnie.

Strony pozostające w zastoju, często nie korzystają z najnowszych rozwiązań, wypadając na tle konkurencji o wiele słabiej. Systematyczna aktualizacja kodu strony z pewnością zwiększy jej bezpieczeństwo. Dodatkowo posługując się narzędziami do analityki, jak np. Google Analytics, możemy śledzić działania użytkowników, oraz prowadzić testy porównawcze. Załóżmy sytuację, że posiadamy witrynę sprzedającą żarówki, w której przycisk koszyka znajduje się po lewej stronie ekranu, a dane wykazują, iż 4 na 10 użytkowników dokonuje zakupów. Być może przesunięcie koszyka na stronę prawą, zwiększyłoby sprzedaż w sklepie do 5 na 10 klientów?

Co, jeżeli skrócenie kodu strony przyspieszy ją o 3 milisekundy, czy warto to robić? Oczywiście, że tak, dlatego posiadając witrynę internetową, warto przyjąć zasadę, że jeżeli jest dobrze, to zawsze może być lepiej.

Sukces zależy przede wszystkim od Ciebie

Jeśli nasza nowa strona internetowa została stworzona na podstawie pięciu powyższych warunków, wszystko powinno działać idealnie samo, prawda? Nie możemy jednak zostawiać naszej strony bez nadzoru! Jako właściciele witryny, chcemy, aby była w pełni funkcjonalna, a w tym celu zainstalowano na niej odpowiednie nowoczesne narzędzia. Chcemy też, aby przynosiła nam korzyści, dlatego musimy wziąć odpowiedzialność za pracę związaną z jej aktualizacją i bieżącym prowadzeniem. Jeżeli stali użytkownicy widzieli już na naszej stronie zdjęcia, które chcieli obejrzeć oraz przeczytali wszystkie interesujące ich artykuły, należy dodać coś nowego, co sprawi, że ponownie będą ją przeglądać.

Zwiększenie ruchu na stronie, dodawanie nowości, zamieszczanie linku do witryny w różnych miejscach internetu, systematyczna obsługa Klientów sklepu to działania, którymi powinien się zająć każdy właściciel, któremu zależy na zaistnieniu w sieci. W końcu nie od dziś wiadomo, iż jeżeli nie wręczymy potencjalnemu Klientowi naszej wizytówki, to raczej on nie zadzwoni.